marți, 26 iulie 2011

După întâlnirea de la Atlanta

Dragii mei colegi pastori din RBA

Multumim Domnului pentru toate lucrarile Lui si fratilor nostri pentru toata osteneala lor.

Intalnirea de la Atlanta a dat nastere la doua realitati:

1. O stare de vorba lunga si amanuntita pe care fratii au avut-o cu fratele Iosif Ton

2. Un raport informativ scurt care rezuma problemele abordate si indica directia concluziilor acestor discutii.

Dupa ce am vorbit la telefon cu Viorel Clintoc si Iosif Serac, mi-e foarte clar ca:

1. Fratele Iosif Ton a fost confruntat foarte frateste si deschis cu faptele dansului si cu abaterile doctrinare care au starnit tulburare si neintelegere intre fratii baptisti si intre bisericile baptiste si cele pentecostale. Probabil ca de foarte putine ori i s-au spus fratelui Iosif Ton atat de multe lucruri neplacute de atati pastori adunati laolalta. A fost trist sa i se spuna ca deosebita dansului contributie in miscarea baptista romana este acum umbrita de fapte si vorbe care o pun in discutie si o devalorizeaza.

2. Fratii prezenti nu s-au multumit sa discute doar materialul teologic (40 de pagini) inaintat de fratele Iosif Ton, refuzand si titlul acestuia (Evanghelia Intreaga) care era o jignire din start la lucrarea din bisericile baptiste de pana acum, cat si utilitatea lui in aceasta intalnire. Daca ar fi acceptat doar o discutie teologica, ei s-ar fi transformat intr-o simpla comisie teologica chemata sa apreciez e o lucrare de doctorat, ceea ce
nu era cazul.
3. Fratii au discutat cu fratele Iosif Ton probleme legate de comportament si caracter, confruntandu-l cu o serie intreaga de evenimente si afirmatii din trecutul mai indepartat sau mai apropiat.

4. Una din cele mai elementare probleme discutate cu fratele Iosif Ton a fost criza din situatia membrala a dansului, care tine de ABC-ul crestin.

Fratii prezenti au spus ca Biserica din Portland si RBA, ca Asociatie, am gresit primindu-l printre noi fara sa-I cerem sa-si reglementeze relatia cu Biserica din carea plecat, biserica din Oradea, iar dansul a staruit in aceasta nebiblica pozitie continuand sa predice acum prin biserici fara sa-si reglementeze situatia, nici cu Biserica din Oradea si, nici cu Biserica din Portland.

Fratele Iosif Serac, adaugand si alte probleme
nerezolvate, I-a spus ca, dupa dansul, oricare Biserica care il primeste si-l invita sa predice acum este gresita fata de Biblie, fata de marturisirea noastra de credinta si fata de practica noastra comuna.

5. Fratelui Iosif Ton i s-a imputat ca a raspandit o imagine caricaturala despre credinta si practica din bisericile baptiste, pretinzand ca in bisericile noastre nu este cinstit Duhul Sfant si ca nu ne-am ruga pentru cei bolnavi si suferinzi.

6. Fratelui Iosif Ton i s-a reprosat si ca a stat nepasator cand oameni din alte confesiuni si chiar oameni pe care nu-i cunoaste nimeni au atacat fratii baptisti pe Internet. Pasivitatea dansului a parut ca incurajeaza astfel de atacuri si le indreptateste. In felul acesta marturia baptistilor a fost batjocorita si vorbita de rau, iar dansul transformat, fara sa merite, intr-un fel de erou persecutat.

7. … … …

8. Ar mai fi multe astfel de probleme care au fost abordate, dar toate trebuie sa aiba o incheiere si fratii pastori la aceasta intalnire au dat comunicatul pe care vi-l inaintez.

9. Raportul informativ arata ca fratii n-au ajuns, si n-au dorit sa ajunga, la o rezolutie RBA la aceasta intalnire. Mingea este acum in intregime in terenul fratelui Iosif Ton, care are de facut inca multi pasi necesari unei pocainte autentice. Promisiunile dansului de la Atlanta au nevoie acum de hainele unor fapte noi, iar greselile din aceste sapte-opt luni, savarsite in public, trebuiesc marturisite si indreptate tot in public. Asa este
drept, asa se cade, asa trebuie pentru folosul multimilor care au fost duse in eroare.

Este parerea mea ca fratele Iosif Ton nu trebuie tratat ca o vedeta sau ca un erou, ci ajutat sa se incadreze smerit in viata de pocainta adevarata. La varsta dansului, o astfel de eventualitate ar fi nu numai de dorit, ci si absolut necesara. Toti cei care au beneficiat de prietenia sau mesajul sau de-a lungul anilor au datoria sa-l ajute la aceasta.

Desi fratii pastori adunati la Atlanta au sugerat ca ar fi bine ca aceasta intrunire sa fie urmata de o confruntare a fratelui Iosif Ton cu toti pastorii din RBA, cu cateva zile inainte de Conventia din Septembrie, eu cred ca o astfel de procedura n-ar fi un tratament, ci un drog pentru si asa bolnavicioasa infatuare de care sufera dansul.

Nu cred, asa cum s-a propus, ca o „comisie" trebuie sa mijloaceasca impacarea dansului cu Bisericile din Oradea si Portland. O comisie nu poate darui nimanui pocainta, iar daca exista pocainta nu mai este nevoie de nicio comisie. Cred ca este timpul sa-i refuzam fratelui Iosif statutul de
persoana cu privilegii speciale printre noi si sa-l asteptam sa dovedeasca in practica pocainta verbala pe care a afirmat-o la Altanta. Asteptam ca dansul sa practice ceea ce predica si sa se duca din proprie initiativa, singur cu Domnul, la aceste doua biserici, ca sa-si rezolve problemele.

M-ar intrista foarte mult daca in preajma Conventie de la Sacramento as fi impins sa o organizez in jurul persoanei fratelui Iosif Ton. Cred ca Dumnezeu si poporul baptist merita altceva, cu mult mai bun.

Regret ca aceste viraje doctrinare ale fratelui Iosif Ton il pun acum intr-o lumina proasta si fata de bisericile pentecostale, dar multumesc Domnului ca macar acum, prin acest efort al pastorilor baptisti care au fost la Atlanta, adevarul despre credinta baptista a fost aparat si va fi in continuare
propovaduit cu destoinicie. Din partea noastra, vom continua eforturile pentru partasia si colaborarea cu bisericile pentecostale, pe baza respectului reciproc.

Deplang atasamentul, chiar si partial, pe care fratele Iosif Ton il are inca fata de personalitatile care conduc miscarea Strajerilor. Este foarte dificil sa credem ca dansul se dezice de invatatura lui Cris, africanul, atata timp cat ii accepta ca lucratori cu care poate "umbla in adevar" pe cei care raspandesc invatatura si practica lui Cris, africanul, in Romania.

Indemn toate bisericile sa stea deocamdata departe de fratele Iosif Ton, ajutandu-l astfel sa aiba suficient timp ca sa inteleaga si sa faca pasii de pocainta care i-au fost sugerati la Atlanta. Consider ca cei care l-au invitat sa predice la Atlanta au gresit, iar dansul, prin acceptarea acestei invitatii a infirmat pocainta de care vrea sa ne convinga. Va trebui sa vedem multe fapte schimbate inainte ca vorbele dansului sa ne mai convinga.

Desigur, acestea sunt constatarile si pozitiile mele.
Mi s-a spus ca trebuie sa asteptam pana la o intalnire directa cu fratele Iosif Ton si am asteptat. Asa s-a cuvenit. Asa a fost bine.

Acum pot sa vorbesc limpede si clar pentru ca "glasul de trambita" al presedintelui sa sune deslusit pentru toti cei
care vor sa-mi auda parerea si sa-mi cunoasca pozitia. Mai aveti numai doua luni pana ma voi da la o parte si veti alege un altul ca presedinte. Va rog sa o faceti cu grija si cu temere de Domnul. Traim vremuri tulburi si cineva trebuie sa tina bine mana pe carma corabiei RBA. Cei care slujiti Domnului, nu va dati la o parte. Acceptati nominalizarea si lasati sa fiti pusi la
vot. Fuga de raspundere nu creaza eroi si vai de cei ce fac cu nebagare de seama lucrarea Domnului in Sion.

Mi s-a spus ca Vasile Branzai si Aurel Popescu au murit, din pacate, si asta il face pe Iosif Ton sa se comporte astfel. Mi s-a spus ca ar trebui sa vorbesc cu verticalitatea si demnitatea lor. Nu o pot face. Eu sunt doar Daniel Branzai.

Mai traiesc insa oameni ca Iosif Serac, Vasile Talos, Geabou Pascu. Influenta lor a tinut in frau timp de multi ani "ratacirile" fratelui Iosif Ton. Eu nu sunt decat … Daniel Branzai.

Am vorbit insa si pentru ca sunt Daniel Branzai. Asa sunt, asa vorbesc si asa vreau sa-mi inchei slujirea mea impreuna cu voi in mandatul acesta. Restul este in mana Domnului.

Rog pe cei din COMEX sa ia in considerare propunerile din documentul de la Atlanta, iar pe voi va rog sa ne comunicati parerile voastre si pasii urmatori pe care vreti sa-I facem impreuna. Cred ca nu gresesc cand spun ca aveti permisiunea sa distribuiti acest mesaj tuturor celor ce se pot ruga impreuna cu noi pentru aceste probleme, mai ales fratilor din comitetele
bisericilor voastre. Unii din ei vor fi delegatii cu drept de vot la
Conventie. RBA este a tuturor credinciosilor romani baptisti din USA si Canada.

In slujirea comuna

Daniel Branzai

P.S. - Am fost amenintat ca mi se va tulbura biserica de … cineva si ca, in general, nu imi va fi bine. Vreau sa va spun inca o data, sunt fiul lui Vasile Branzai si ucenicul unor oameni destoinici si curajosi la umbra carora am strabatut arsita persecutiilor din Romania. Evenimentele care vor urma vor dovedi de partea cui este Dumnezeu si cine este de partea Domnului.



Raport informativ

În perioada 21-23 iulie 2011 a avut loc la Atlanta o întâlnire între Comisia pastorală aprobată de Comitetul Executiv al Asociației Bisericilor Baptiste Române din Statele Unite și Canada și fratele Iosif Țon.

Fratele Iosif Țon a prezentat acestei Comisii un text în lucru care reflectă poziția teologică a dânsului din prezent.

În urma problemelor apărute Comisia pastorală a luat în discuție diferite aspecte legate de învățătura și relația fratelui Țon cu bisericile baptiste române. Concluziile acestui dialog au fost axate pe patru puncte:
1) raportarea față de textul pe care ni l-a trimis fratele Țon,
2) poziția față de mișcarea străjerilor,
3) relația cu Biserica din Portland,
4) fratele Țon și biserica baptistă.

1. Raportarea față de textul pe care ni l-a trimis.
Fratele Iosif Țon și-a prezentat poziția într-o lucrare scrisă. Frații din Comisie au discutat și analizat acea lucrare. În urma discuțiilor, fratele Iosif Țon a recunoscut că au fost anumite greșeli de exprimare și de înțelegere în lucrarea scrisă, promițând reviziurea acestui material în următoarele săptămâni.

2. Poziția față de mișcarea străjerilor
Comisia i-a cerut fratelui Iosif Țon o disociere față de mișcarea
străjerilor. Fratele Iosif Țon ne-a spus că nu acceptă o serie de lucruri din mișcarea străjerilor. Răspunsul pe care l-a dat fratele la cererea Comisiei a fost că dumnealui va rămâne în părtășie cu străjerii așa cum se află în părtășie cu frații penticostali și creștini după evanghelie.

3. Relația cu Biserica din Portland
Fratele Iosif Țon ne-a spus că el este deschis pentru restabillirea relației cu Biserica din Portland. Fratele Iosif Țon a acceptat medierea Asociație în această problemă.

4. Fratele Iosif Țon și Biserica Baptistă
Fratele Iosif Țon recunoaște că a greșit când a spus că a fost dat afară de baptiști. Fratele Iosif Țon a afirmat că a fost, rămâne și va fi baptist.

Dumnealui subscrie în întregime la Mărturisirea de credință a Uniunii Bisericilor Baptiste din România și a Asociației Bisericilor Baptiste din Statele Unite și Canada.

Comisia pastorală recomandă Comitetului Executiv organizarea unei întâlniri a păstorilor cu fratele Iosif Țon înainte de Congres. Sugerăm data de vineri 2 septembrie dimineața.

Comisia pastorală mulțumește lui Dumnezeu pentru rezultatul întâlnirii de la Atlanta și credem că s-au făcut pași într-o direcție bună.

Comisia pastorală a fost alcătuită din următorii frați: Iosif Serac, Viorel Clintoc, Teofil Cocian, Cristi Cocian, Livius Percy, Ionel Păsui, Simion Plăcintă, Sorin Sabou, Dumitru Toderic. Au mai participat frații George Hancock Ștefan și Beni Cocar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu