joi, 14 aprilie 2011

Vasile Taloș în Cuba !



Iubiti frati colegi,

Dumnezeu a deschis usi de misiune in Cuba comunista!

Prin harul Domnului, in perioada 5--12 Aprilie 2011 am fost in Cuba unde am luat parte la Conferinta Pastorala care a avut loc in Biserica Baptista din Jatibonico, provincia Sancti Spiritus din centrul tarii. La Conferinta au luat parte aproximativ 250 persoane, pastori si plantatori de biserici impreuna cu sotiile lor.

Cand am plecat spre Cuba in ziua de 5 Aprilie 2011, ma asteptam sa ma intorc in timp cu 22 de ani. Surpriza mea a fost mare cand am constatat ca in anumite privinte m-am intors in timp cu 52 de ani. Exceptand Havana si litoralul, in Cuba oraselelor si satelor din interiorul tarii, timpul s-a oprit la anul 1959, anul triumfului revolutiei. Cubanezii nu isi pot cumpara masini mai noi de 1959. Am vazut masini din 1956 si chiar o masina din 1946. Casele si acoperisurile acestora par a fi ramas nereparate din 1959. Biserica din Jatibonico are o vechime de 130 de ani si a primit in urma cu doi sau trei ani permisiunea de amenajare. Asa se face ca cea mai frumoasa cladire din acest oras de circa 25.000--30.000 de locuitori este cladirea bisericii baptiste. Biserica are aproape 400 membri. In urma cu trei ani s-a dat permisiunea infiintarii legale de noi biserici in case. Nu se pot construi sau cumpara cladiri pentru biserici. Dar daca cineva primeste in casa lui o biserica si daca nu exista alta biserica in satul sau cartierul respectiv, aceasta poate fi autorizata de autoritati. Asa se face ca in ultimii 3 ani in zona de centru a Cubei au fost plantate peste 130 biserici in case. Intr-o astfel de biserica, care se aduna mai mult in curte decat in casa, sunt in prezent peste 60 de membri si 75 de persoane la catecheza. Slavit sa fie Dumnezeu pentru aceasta oportunitate!

Bucuria, entuziasmul si ravna fratilor si surorilor noastre din Cuba m-au coplesit. Desi se confrunta cu mari greutati financiare, sunt multumitori lui Dumnezeu, plini de credinta, speranta si dragoste. Am fost miscat profund de caldura lor sufleteasca. Sunt convins ca Dumnezeu va schimba si mai mult aceasta tara in anii care vin. Bisericile se vor bucura de si mai multa libertate. Atunci, bisericile din America si din alte parti ale lumii se vor inghesui sa faca misiune in aceasta tara care are o populatie de 11,5 milioane locuitori.
Astazi, bisericile din Romania pot simti cu fratii lor care trec prin aceleasi incercari prin care am trecut noi pana in 1989. Va indemn sa va rugati pentru Cuba! Rog pastorii si bisericile care ar dori sa se implice si sa sustina misiunea in Cuba, sa ma contacteze pentru mai multe detalii si proaspete marturii despre ceea ce face Dumnezeu in aceasta tara. Prin harul Domnului am fost primul roman care a intrat in Cuba cu viza religioasa. La aeroportul din Bucuresti, pe data de 4 Aprilie, nu mi s-a acceptat imbarcarea pe motiv ca in Cuba se intra numai cu viza turistica sau cu pasaport diplomatic. In aceeasi zi am obtinut viza turistica de la ambasada Cubei, de care am avut nevoie numai pentru imbarcare in avion, deoarece in Cuba am intrat cu viza religioasa. Fara viza religioasa nu as fi putut tine sesiunile din cadrul Conferintei Pastorale.

Adresa mea de email este: vasilealexandru.talos@gmail.com

Va doresc Sarbatori Fericite! Hristos a Inviat!

Pastor, Vasile Al. Talos

4 comentarii:

  1. Slavit sa fie Domnul , sa-i dea putere fratelui Talos sa duca lucrarea pana la capat!

    RăspundețiȘtergere
  2. este un har cu totul deosebit sa stim ca Dumnezeu misca pilonii istoriei si cand intr-o parte cand in alta ajung sfintii nostri din Tara. Domnul sa fie slavit. samuel costea

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur de vestile scrise de Dv.Daca aveti si poze ar fi de folos.
    Ma rog Domnului ca acest inceput sa continue.

    RăspundețiȘtergere
  4. Domnul să fie lăudat pentru astfel de oportunităţi de a vesti Evanghelia într-o ţară unde regimul politic este atât de împotrivitor Evangheliei. Da,a venit timpul ca noi să ne implicăm cu mijloacele ce ne stau la dispoziţie în misiunea din tările comuniste. În trecut alti au făcut-o pentru noi.
    Ştefan

    RăspundețiȘtergere