vineri, 20 martie 2009

Debut

Vrei sa faci un bine care sa nu te coste?
Observatiile si definirea entropiei au confirmat informatiile Bibliei: lumea merge din rau in mai rau. Singurele schimbari in bine apar acolo unde apare viata (in lumea materiala) sau unde apar copiii lui Dumnezeu (in lumea spirituala).

Daca nu vom face nimic, va fi mai rau de la sine. Daca vrem sa imbunatatim ceva se cere initiativa, pasiune si perseverenta.

Pe acest blog puteti posta FIECARE pastor din Asociatie. Va asteptam. Spre binele tuturor.
Ce sa postati? Data si evenimente importante din viata bisericii voastre. Întrebari sau nedumeriri pe care le aveti. Propuneri de actiuni comune.

Iata cu ce incep eu:

1. Mi-ar place daca fiecare biserica locala ar avea o serbare anuala la care sa invite bisericile surori din jur. Nu trebuie sa asteptam 50 sau 100 de ani ca sa avem o inviorare sarbatoreasca. Am putea avea cate un „hram“ al bisericii pe care sa-l tinem in fiecare an.

2. Mi-ar place ca fiecare adunare locala sa viziteze cel putin o alta adunare locala in decursul unui an de zile. Nu este vorba numai de cor sau de tineri, ci de o vizita in toata regula, cu toti cei ce pot merge.

3. Mi-ar place sa facem o excursie in Israel si/sau Grecia-Turcia cu pastorii din Asociatie.

4. Mi-ar place sa ne impartim in echipe misionare de 2-3 pastori si sa facem cate o tura prin bisericile romane baptiste din Europa.

5. Mi-ar place ca fiecare biserica romana sa aiba un fel de parteneriat cu o biserica americana pe care o respecta din vecinatate. Oricum, pe unii din tinerii nostri ii vom pierde prin americanizare. N-ar fi mai bine sa stim unde se duc si sa avem legaturi de prietenie si colaborare misionara cu o astfel de biserica? N-ar fi frumos ca pastorul lor sa predice si la noi, sa-l invitam chiar sa mearga si in Romania ? N-ar fi rumos sa mergem si noi sa le cantam ceva „ca la noi“ ? N-ar fi frumos ca sa avem cate un Thanksgiving cu „indienii“ americani ?

6. Mi-ar place ca sa existe o intalnire anuala a TINERILOR romani de pretutindeni intr-o tara europeana. Sub providenta divina s-ar putea intemeia astfel familii de tineri credinciosi.

7. Mi-ar place daca fiecare pastor ar vizita Romania si/sau Moldova cel putin la trei-patru ani. Altfel ne paste pericolul instrainarii de radacinile si evolutia neamului nostru.

8. Mi-ar place sa imbogatim colaborarea si comunicarea in spatiul virtual. Site-ul Asociatiei este bun si trebuie imbunatatit continuu. Adaugarea unui blog, a unor albume de fotografii, a unui calendar comun, a unui loc de chat ar fi foarte binevenite.

9. Mi-ar place ca excelenta lucrare a Institutului Teologic din cadrul Asociatiei sa aiba sectii in orasele cu biserici baptiste si sa tina acolo cursuri intensive de scurta durata.

10. Mi-a place ca pentru fiecare dintre aceste initiative sa existe un responsabil care sa-si ia lucrarea in serios. Fara cineva care sa „impinga la roata“, vom ramane pururi la stadiul de intentii bune, iar cu astfel de intentii bune este pavat pana si drumul care duce la ...
Noi putem face mult mai mult decat atata.

Ce ziceti?

Daniel Branzai
P.S. Daca nu stii sa scrii un post, lasa macar un comentariu la postul acesta.

2 comentarii:

  1. Va salutam cu mult drag pastori romani din America si Aanada ne bucuram de voi si ne bucuram sa stim despre voi vesti bune si foarte bune si dorim ca si din Romania sa vina tot vesti bune spre voi.
    Domnul sa binecuvinteze pe toti pastori de pretudindeni.

    RăspundețiȘtergere
  2. Excelentă ideea acestui blog! Spor!

    RăspundețiȘtergere