marți, 1 iunie 2010

Cleveland la 100 de ani de har


Nu eram hotarat sa merg la sarbatoarea de la Clevellend, OHIO, si prin urmare am tot amanat pana in ultimele momente( respectiv, pe 10 mai, cu 3 saptamani inaintea evenimentului), pentru a cumpara biletele de avion, pentru mine si sotie. Fiind MEMORIAL weekend, aceasta amanare "m-a cam costat"... dar,nu imi pare rau. S-a meritat. A fost unul dintre cele mai frumoase weekenduri pe care le-am avut impreuna cu fratii si prietenii mei, de pe coasta de EST.
A fost un popas de neuitat impreuna cu biserica din CLEVELAND. Am vazut cum DUMNEZEU a lucrat de-alungul celor 100 ani de la infiintare.
Mottoul sarbatorii a fost semnificativ "... DIN VESNICIE IN VESNICIE, TU ESTI DUMNEZEU" (Ps 90:2)
Tot ce s-a intamplat la Cleveland a fost O LAUDA adusa la adresa CELUI PREAINALT. Mana LUI s-a vazut peste ani. El care a zis "EU voi zidi biserica mea si portile locuintei mortii,nu o vor birui" a ramas credincios de-alungul anilor. Aceasta credinciosie a LUI a fost evedentiata atat prin cantari cat si luari de cuvant. In ce ma priveste, cred ca a fost momentul cel mai potrivit sa reamintesc bisericii experienta care am avut-o cu cel mai mare fiu al unuia dintre primii pastori ai acesei biserici din Cleveland, fratele MIHAI FARC. (A pastorit biserica in primii ani de infiintare). Intamplarea am relatat-o in unul din numerele revistei LUMINATORUL in urma cu vreo 2 ani ...

"Era in seara de ajun de craciun al anului 2000, cand in biserica noastra HARUL din Sacramento, intra un om in varsta, inalt, putin adus de spate, dar care se tinea bine. De cum a intrat pana s-a sfarsit serviciul tot plangea, mai ales cand auzea cantarile de craciun. Cum s-a terminat m-am dus la Dansul sa-l intreb cine este..Mi-a spus pe un dulce grai roamnesc de acum . . 70 ani: Tata meu o fost pastor la Cleveland, OHIO si l-a chemat Mihai Farc ,de aceia ma cheama si pa mine Mihai Farc. Eu am dirijat corul la conventia romana din Detroit in 1936 si sunt nascut in 1910 in Cleveland, (deci avea 90 ani). Dupa al doilea razboi mondiat m-am inrolat in armata si am venit in California si de atunci (mai mult de 50 ani) nu am mai avut legatura cu romanii. Acum mo fost dor sa aud colinzile in limba lu mama mea. Am cautat in cartea de telefon, v-am gasit si iata am venit impreuna cu fica si ginerele meu.

Locuia in Paloalto (2 ore de Sacramento). A mai venit de Craciun, inca 2 ani, dupa care nu l-am mai gasit nici la telefon..

Am povestit bisericii aceasta intamplare dupa care am proiectat si o poza care am avut-o impreuna cu Dansul si cu Claudiu Valcu, pastorul senior al bisericii noastre (poza facuta in anul 2002). Celelalte videoclipuri care au fost proiectate de catre organizatorii sarbatorii, clipuri de acum peste 60 ani, cand s-au intors tinerii bisericii din razboi sau vizita facuta bisericii de regele MIHAI in 1948, au fost impresionate.

Multumim lui Dumnezeu pentru acest popas binecuvantat si am vrea sa multumim si pastorului , DAN PAUL impreuna cu comitetul si intreaga biserica pentru ospitalitatea si organizarea deosebita,care a avut loc si cu aceasta ocazie, a popasului de 100 ani de la infiintarea bisericii din Cleveland,OHIO. DOMNUL sa-i binecuvinteze!! EL sa binecuvinteze toate bisericile romane din America si sa ne ajute pe romanii sa fim o marturie printre fratii nostri americani! Doamne ajuta!! Doamne,da izbanda!!

Nelu Cintean, Sacramento, CA



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu