marți, 23 februarie 2010

Giulestiul de culoare

În fiecare duminică, de la ora 13.00, o mână de oameni de culoare şi chiar români se adună în subsolul Bisericii „Nădejdea“ din Giuleşti la o slujbă-spectacol în stil gospel. Pastorul de origine sudaneză, Peter Rong, a înfiinţat biserica gospel „Spiritual Revival“ în 2001.

Cu o vervă religioasă extraordinară, pastorul Peter Rong povesteşte timid firul vieţii sale legând orice întâmplare de Dumnezeu. Îşi caută cuvintele româneşti pentru a vorbi mai mult despre misiunea lui, decât despre el.

De aproape zece ani a reuşit să adune credincioşii baptişti de culoare, şi nu numai, într-o biserică, mai întâi improvizată în apartamentul său închiriat, apoi la subsolul Bisericii „Nădejdea“ din cartierul Giuleşti. Aici se adună duminică de duminică în jur de 40 de enoriaşi, refugiaţi, studenţi africani şi chiar români. Rugăciunile lor se transformă într-un adevărat spectacol muzical susţinut de camerunezi, congolezi, sârbi, americani, spanioli şi chiar români. „La început erau mai mulţi, însă majoritatea erau refugiaţi care cu timpul s-au întors în ţările lor“, explică pastorul.

Creştin, într-o ţară de musulmani

Peter Rong a venit în România în 1992, ca student la Academia de Studii Economice, dintr-o ţară dominată de musulmani, renunţând totodată la o carieră în aviaţie. „Când eram mic, pastorul ne spunea să ne rugăm pentru România, înainte de 1989. După ce am terminat liceul le-am spus părinţilor mei că vreau să vin în România“, povesteşte Peter Rong.Nu după mult timp de la venirea sa în România, problemele au apărut pentru Peter. Un african creştin care ţine predici nu a fost tocmai pe placul autorităţilor musulmane, sudaneze. Peter s-a ales cu un an şi şase luni de închisoare, în România, şi cu o condamnare la moarte în Sudan. „În închisoare m-am apropiat de Dumnezeu. După ce am fost eliberat m-am înscris la Institutul Teologic, cu dovada de eliberare, pentru că nu mai aveam acte“, îşi aminteşte pastorul. După 16 ani, Peter Rong şi-a văzut familia pe care a lăsat-o în Sudan de-abia anul trecut. „Eu n-am ştiut nimic de ei şi nici ei de mine în anii aceştia. De-abia după 2005, când a căzut regimul din Sudan, am putut să mă întorc la ei, fiind condamnat la moarte“, mai spune Peter Rong.

Biserica din apartament

Pe soţia sa, româncă, a cunoscut-o la Institutul Teologic, iar în 2000 s-au căsătorit. Acum au împreună doi copii, unul de şapte ani şi unul de şase luni. Împreună au început „adunările“, în apartamentul lor închiriat din cartierul bucureştean Giuleşti. „La un moment dat administratorul chemase poliţia. Vedea oameni de culoare urcând la mine în apartament şi credea că mă ocup cu falsificarea paşapoartelor, A venit odată şi a nimerit în mijlocul unei rugăciuni. Atunci s-a lămurit“, spune amuzat pastorul.

Sursa: Adevărul.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu