luni, 1 februarie 2010

Misiune in Rusia II

Simbata, Ianuarie 30.



Impreuna cu Elisei am sburat impreuna spre Moscova, dar Dani a plecat mai intii in Moldova sa resolve cu pasaportul lui. Domnul ne-a ajutat sa ajungem cu bine. Cind am ajuns am vazut diferenta intre cultura Americana si cea post-Comunista: in jurul nostrum nici unul nu zimbea, doar noi! Mai intii am stat in Moscova citeva zile la Nicolai Jomiru, (unchiul lui Elisei, inca nu este pocait, rugati-va si pentru el) intr-un apartament la etajul 11, din care se vedea orasul. Ce bine e sa ai cunoscuti in locul unde calatoresti! Afara era -20 -25 celsius, si nu putea-i sa umbli prea mult pe afara. Intr-un mall am cumparat harta orasului, si vinzatoarea, Olga, o femeie de 50 ani zicea ca e foarte interesata de religie cind a citit brosura pe care i-am dat-o, si am vorbit putin cu ea. Am gasit magazinul de carti crestine si am cumparat Biblii si Testamente.

Mare este Domnul ostirilor! Ce minunat a creat El totul! Ce frumoasa e iarna cu zapada! Cind e ger, zapada scirtie sub picioare, si nu e vint deloc, sta asa un calm frumos in jur. Rusii beau ceai fierbinte dupa fiecare masa si maninca mustar (Gorchitsa) care e foarte puternic, si ii place tare lui Elisei.

Am luat bilete spre Krasnoufimsk pe tren, am calatorit fara peripetii, si in 24 de ore am ajuns aici simbata la amiaza. Duminica am fost la biserica, am adus salutul si am impartasit din Cuvint. Familia Tofan (care au venit aici ca misionari 18 ani in urma) si fratii din biserica s-au bucurat mult si va transmit salutari. Biserica are undeva 40 de membri, si sunt 12 tineri, si doar 3 sau 4 copii! In locurile acestea oamenii sunt desinteresati de religie si Biserica se aduna doar duminica o data. In timpul saptaminii se aduna tinerii la studiu biblic, repetitii si rugaciune.

Nu este usor sa fii misionar aici. Oamenii sunt straini de Dumnezeu si nu le pasa de sufletele lor. Multi sunt alcoholici si beau zilnic. Influenta Vestica e foarte slaba. Dintr-o parte e bine – in universitati inca nu s-a pervertit conceptul de frumusete in arta, picturile nu sunt abstracte ci natura si animalele sunt realistice. Oamenii sunt simpli.

Marti seara am inceput studiul Ucenicie in scoala lui Isus (2:7) cu tinerii. Miercuri a venit Dani si l-am intilnit la gara. Seara am avut partasie la biserica si am discutat despre evanghelizare si cum sa marturisim pe Domnul islamicilor care vin aici pentru lucru (Tatari, Tadjici,Uzbeci si altii). Ieri am mers in oras sa vorbim ‘pe uliti cu drumeti’ si sa ii invitam la adunare, si daca n-au o Biblie sa le dam. Afara totul este acoperit de zapada, a fost -40 in oras, dar acum s-a mai incalzit e -18 C. Toti sunt la scoala pina la 2 dupa amiaza, noi ne pregatim de predica, citim, si mai despicam lemne pentru exercitiu.

Multumim pentru rugaciunile inaltate pentru noi. Rugati-va ca Domnul sa ne dea multa rivna si intelepciune sa folosim orice minut pentru Imparatia Domnului si Vestea Buna. Domnul sa fie slavit!

Viktor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu